Wydarzenia 2010

styczeń-luty 2010
W związku z obfitymi opadami śniegu OSP Skulsk regularnie odśnieża i likwiduje sople lodu i sniegu z budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Skulsk.

23.01.2010
Kilka jednostek Straży Pożarnych w tym nasza zmagała sie blisko 6h z pożarem budynku gospodarczego w miejscowości Krzywe Kolano woj. Kujawsko-Pomorskie.

krzy2.JPG

08.02.2010
Koło godziny 11.00 nadjeżdżający samochód cieżarowy z kierunku Konina na łuku wylatuje z drogi przecinając chodnik dla pieszych uderza w budynek mieszkalny na ul. Kościelnej w Skulsku.

27.05.2010
O godz. 2.00 klikanaście jednostek strazy pożarnej w tym OSP Skulsk zostało wezwane do Morzysławia (koło Konina) w celu umacniania przeciekających wałów nad rzęką warta oraz budowy zapory przeciwpowodziowej. Akcja zakończyła sie powodzeniam o godz. 8.00. Strażacy do w/w zadania wykorzystali 3tys. worków z piaskiem (około 60ton piasku).

03.08.2010
Tragiczny wypadek w miejscowości Kijowiec. Kierowca samochodu osobowego ginie na miejscu. Działania ratownicze podjęło kilka jednostek straży pożarnej.

03.08.10.1.JPG
03.08.10.2

10.09.2010
W miejscowości Lisewo dochodzi do wypadku, w którym kierowca samochodu osobowego ginie na miejscu.

10.09.10.1.JPG
10.09.10.2.JPG

23.10.2010 Manewry OSP
Kolejny raz na ul. Włocławskiej w Skulsku odbyły sie manewry (ćwiczenia bojowe) z udziałem jednostek Ochotnicznej Straży Pożarnej Skulsk, Łuszczewo, Lisewo, Wilczyn. Organizatorem ćwiczeń był Komendant Gminny i Naczelnik OSP Skulsk. Plac działań został przygotowany przez strażaków OSP SKulsk.
Na ćwiczeniach swoją obecnością zaszczycił nas Wójt Gminy Skulsk Pan Antoni Klonowski, który czynnie uczestniczy w działaniach ppoż i wspiera jednostki straży pożarnej z terenu Gminy. Nie zabrakło również widzów zainteresowanych ćwiczeniami, dla których Naczelnik OSP Sklusk druh Michał Marczak komentował przebieg manewrów - przedstawił obowiązki i zadania spoczywające na jednostach straży pożarnej.
Dowódcą ćwiczeń był Komendant Gminny. Jednostki straży miały nastepujące zadania bojowe.
Jednostka z OSP Łuszczewo miała do ugaszenia pierwsze piętro budynku. OSP Lisewo - ugaszenie pożaru budynku gospodarczego przy użyciu motopomy i pobliskiego zbiornika wody. OSP Wilczyn - ewakuacja osoby poszkodowanej z budynku mieszkalnego i ugaszenie pożaru budynku, pomoc jednostce OSP Skulsk przy poszkodowanych uwięzionych w samochodach osobowych. Jednostka OSP Skulsk zajeła sie poszkodowanymi uwięzionymi w samochodach osobowych - samochody jak zawsze użyczył Pan Andrzej Albrecht.
Celem manewrów było:
-sprawdzenie gotowości bojowej jednostek OSP
-doskonalenie umiejętności prowadzenia działań ratowniczych,
- zapoznanie strażaków - ratowników z zagrożeniami podczas akcji ratowniczej
-doskonalenie metod współdziałania w akcji ratowniczej,
-sprawdzenie wiedzy i umiejętności przybyłych na manewry jednostek OSP,
-szkolenie załóg OSP w zakresie działań,
-ćwiczenie umiejętności działania w zespole,
-popularyzacja pożarnictwa.

1M.JPG
2M.JPG
3M.JPG
4M.JPG 5M.JPG 6M.JPG
7M.JPG
8M.JPG
14M.JPG
12M.JPG
11M.JPG
10M.JPG
15M.JPG
9M.JPG
13M.JPG

11.11.2010r.
W dniu 11 listopada 2010r. odbyły się obchody 92 rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości. Ceremonia rozpoczęła się przemarszem służb mundurowych w towarzystwie orkiestry dętej w kierunku pomnika. Przedstawiciele władz Gminy, Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Skulsku, Harcerze oraz służb mundurowych złożyli wiązanki pod pomnikiem. Po mszy świętej odbyło się uroczyste nadanie imienia Regionalnej Izby Pamięci - imieniem Stefana Wajchta naczelnika OSP Skulsk społecznika, organizatora kultury narodowej, kierownika i reżysera teatru amatorskiego.

11.1.jpg
11.2.jpg
11.3.jpg
11.4.jpg
11.5.jpg
11.6.jpg
11.9.jpg
11.8.jpg
11.7.jpg
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License